Polityka prywatności i plików cookies
Dzień dobry!
Jeżeli tutaj trafiłeś, to niezawodny znak, że cenisz swoją prywatność. Doskonale to rozumiemy, dlatego oddajemy w Twoje ręce dokument, w którym w jednym miejscu znajdziesz zasady przetwarzania danych osobowych w związku z korzystaniem z przez Ciebie z Bawialni HUHU, zwanej dalej „Bawialnią”, oraz strony internetowej należącej do Administratora, dostępnej pod adresem https://huhu-bawialnia.pl
Informacja formalna na początek: administratorem danych jest Dorota Jurowicz prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „Huhu Dorota Jurowicz” przy Al. Jana Pawła II 32, 43-100 Tychy, posługująca się numerem NIP: 6462675474.
Niniejsza Polityka prywatności została skonstruowana w formie pytań i odpowiedzi. Wybór takiej formy został podyktowany dbałością o przejrzystość i czytelność prezentowanych Ci informacji. Poniżej znajdziesz spis treści dokumentu odpowiadający pytaniom, na które kolejno odpowiadamy.
Kto jest administratorem danych osobowych?
Z kim możesz kontaktować się w sprawie danych osobowych?
W jakich celach przetwarzamy twoje dane osobowe?
Jakie informacje na twój temat posiadamy?
Czym są „Informacje Anonimowe”?
Skąd mamy twoje dane osobowe?
Czy twoje dane są bezpieczne?
Jak długo będziemy przechowywać twoje dane osobowe?
Kim są odbiorcy twoich danych osobowych?
Czy przekazujemy twoje dane do państw trzecich?
Czy korzystamy z profilowania? Czy podejmujemy w sposób zautomatyzowany decyzje na podstawie Twoich danych osobowych?
Jakie uprawnienia przysługują Ci w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych?
Czy korzystamy z cookies i czym one właściwie są?
Na jakiej podstawie korzystamy z plików cookies?
Czy możesz wyłączyć pliki cookies?
W jakich celach korzystamy z plików cookies własnych?
Jakie pliki cookies podmiotów trzecich są wykorzystywane?
Czy śledzimy twoje zachowania podejmowane w ramach naszej strony internetowej?
W jaki sposób możesz zarządzać swoją prywatnością?
Czy jest jeszcze coś, o czym powinieneś wiedzieć?
Czy ta Polityka prywatności może podlegać zmianom?
Załącznik: Wykaz narzędzi wykorzystujących pliki cookies
W razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z Polityką prywatności, w każdej chwili możesz skontaktować się z nami, wysyłając wiadomość na adres kontakt@huhu-bawialnia.pl.
# 1: Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
Administratorem Twoich danych osobowych jest Dorota Jurowicz prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „Huhu Dorota Jurowicz” przy Al. Jana Pawła II 32, 43-100 Tychy, posługująca się numerem NIP: 6462675474.
# 2: Z kim możesz kontaktować się w sprawie przetwarzania Twoich danych osobowych?
W ramach wdrożenia systemu ochrony danych osobowych w naszej organizacji podjęliśmy decyzję o niewyznaczaniu inspektora ochrony danych osobowych z uwagi na fakt, że w naszej sytuacji nie jest to obowiązkowe. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych oraz szeroko pojętą prywatnością możesz kontaktować się pod adresem e-mail kontakt@huhu-bawialnia.pl.
# 3: W jakich celach przetwarzamy Twoje dane osobowe?
Tych celów jest więcej niż jeden. Poniżej znajduje się ich lista, wraz z bardziej szczegółowym omówieniem. Poszczególnym celom przyporządkowaliśmy również odpowiednie podstawy prawne przetwarzania:
DANE OSOBOWE KLIENTÓW BAWIALNI I UŻYTKOWNIKÓW STRONY INTERNETOWEJ
Cel przetwarzania
Omówienie celu przetwarzania
Podstawa prawna
Rezerwacje i obsługa umowy
Dokonując rezerwacji w Bawialni, musisz podać dane niezbędne do jej realizacji: imię i nazwisko, dane kontaktowe (numer telefonu, adres e-mail), a w przypadku, gdy umowa dotyczy dziecka, także jego datę urodzenia. Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, do obsługi umowy możemy wymagać także firmy, adresu prowadzenia działalności i numeru NIP.
Ponadto system wykorzystywany do obsługi procesu rezerwacji zapisuje Twój numer IP, z którego korzystałeś, dokonując rezerwacji za pomocą strony internetowej.
Każda rezerwacja zapisywana jest w bazie, co oznacza, że Twoim danym osobowym przypisanym do rezerwacji towarzyszą również informacje dotyczące rezerwacji takie jak data i godzina dokonania rezerwacji, numer identyfikacyjny rezerwacji, przedmiot rezerwacji, opłata, sposób i termin płatności.
W związku z zawarciem umowy dotyczącej korzystania z usług oferowanych przez Bawialnię przetwarzamy Twoje dane osobowe także po to, aby wykonać świadczenia przewidziane w umowie, jaka została zawarta. Zakres tych danych zależy od tego, które dane osobowe są potrzebne do wykonania umowy.
W sytuacji, gdy otrzymujemy Twoje dane w ramach wykonywania umowy np. od innego podmiotu, opieramy taki proces przetwarzania danych na prawnie uzasadnionym interesie, jaki w tym przypadku stanowi zapewnienie sprawnej i efektywnej obsługi zawartej umowy. W takim przypadku możemy przetwarzać Twoje dane identyfikujące oraz dane kontaktowe.
art. 6 ust. 1 lit. b RODO, art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Obsługa reklamacji lub odstąpienia od umowy
Jeżeli składasz reklamację lub odstępujesz od umowy, to przekazujesz dane osobowe zawarte w treści reklamacji lub oświadczeniu o odstąpieniu od umowy, które obejmuje imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail, numer rachunku bankowego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by złożyć reklamację lub odstąpić od umowy.
art. 6 ust. 1 lit. c RODO, art. 6 ust. 1 lit. b RODO
Obsługa
korespondencji
Kontaktując się z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej, w sposób naturalny przekazujesz swoje dane osobowe zawarte w treści korespondencji, w szczególności adres e-mail oraz imię i nazwisko. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by nawiązać kontakt. W tym przypadku opieramy się w tym zakresie na naszym prawnie uzasadnionym interesie polegającym na zapewnieniu możliwości kontaktu.
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Realizacja obowiązków
podatkowych i księgowych
W związku z wykonywaniem umowy realizujemy także rozmaite obowiązki podatkowe i księgowe, w szczególności w postaci wystawienia faktury, włączenia faktury do naszej dokumentacji księgowej, przechowywania dokumentacji itp. Aby wystawić fakturę, przetwarzamy między innymi takie dane, jak imię i nazwisko, firma, adres prowadzenia działalności, NIP. Podanie danych wymaganych prawem podatkowych jest konieczne do realizacji wskazanych obowiązków.
art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z właściwymi przepisami prawa podatkowego
Tworzenie archiwum
Na potrzeby naszej działalności możemy tworzyć archiwa: zarówno w postaci tradycyjnej, jak i cyfrowej. Do archiwów trafiają wszelkie dane osobowe, które przetwarzaliśmy w związku z Tobą, dlatego ich zakres może się różnić w zależności od tego, jakie dane do nas trafiły. W tym przypadku opieramy się w tym zakresie na naszym prawnie uzasadnionym interesie polegającym na porządkowaniu i organizowaniu nośników danych osobowych.
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Obrona, ustalenie lub dochodzenie roszczeń
Korzystanie z naszej strony internetowej, jak również zawarcie umowy z nami, może rodzić w przyszłości określone roszczenia po naszej lub Twojej stronie. W związku z tym jesteśmy uprawnieni do przetwarzania danych osobowych w celu obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń. W ramach tego celu możemy przetwarzać wszelkie dane osobowe, które wiążą się z danym roszczeniem, dlatego ich zakres może się różnić w zależności odtego, czego dotyczy dane roszczenie. W tym przypadku opieramy się w tym zakresie na naszym prawnie uzasadnionym interesie polegającym na ochronie naszych interesów.
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Obsługa mediów społecznościowych
Jeżeli obserwujesz nasze profile w serwisach społecznościowych lub wchodzisz w interakcję z treściami publikowanymi przez nas w mediach społecznościowych, widzimy Twoje dane, które są publicznie dostępne w Twoim profilu społecznościowym. Przetwarzamy te dane wyłącznie w obrębie danego serwisu społecznościowego i wyłącznie w celu obsługi danego serwisu społecznościowego, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes.
Korzystanie przez Ciebie z serwisów społecznościowych podlega regulaminom i politykom prywatności administratorów tych serwisów, a ci administratorzy świadczą na Twoją rzecz, w pełni samodzielnie i niezależnie od nas, usługi drogą elektroniczną.
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Działania
marketingowe i promocyjne
związane z wydarzeniami
W związku z popularyzowaniem wydarzeń odbywających się w Bawialni podejmujemy różne działania marketingowe i promocyjne, które mogą polegać w szczególności na tworzeniu materiałów na naszą stronę internetową, do mediów społecznościowych, transmitowaniu wydarzeń w czasie rzeczywistym przez internet itp. Na potrzeby podejmowanych działań możemy w szczególności przetwarzać takie dane osobowe, jak imię i nazwisko, wizerunek, pozostałe informacje dotyczące odbywającego się wydarzenia. Przetwarzamy te dane osobowe na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu, jaki w tym przypadku stanowi popularyzowanie naszych wydarzeń wśród odbiorców.
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Zapewnienie
funkcjonowania odtwarzaczy
multimedialnych i wtyczek
społecznościowych z wykorzystaniem wyłącznie
Informacji Anonimowych
Osadzamy na stronie nagrania wideo z zewnętrznych serwisów i korzystamy z wtyczek społecznościowych. Wszystkie te narzędzia przetwarzają Informacje Anonimowe. Przetwarzanie Informacji Anonimowych opieramy na prawnie uzasadnionym interesie, który polega w tym przypadku na zapewnieniu możliwości korzystania z dodatkowych funkcji na stronie – odtwarzacza, wtyczek społecznościowych.
Z poziomu narzędzi nie mamy wglądu do innych informacji, ponadto informacje te nie są nam do niczego potrzebne – Informacje Anonimowe są przetwarzane wyłącznie po to, żeby mogły działać odtwarzacze multimedialne i wtyczki społecznościowe.
Szczegółowe informacje na temat narzędzi zewnętrznych dostawców znajdziesz w sekcji poświęconej używanym przez nas narzędziom.
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Realizacja obowiązków związanych z
ochroną danych osobowych
Jako administrator danych osobowych jesteśmy zobowiązani do realizacji obowiązków związanych z ochroną danych osobowych. W związku z tym możemy przetwarzać Twoje dane osobowe, o ile jest to niezbędne do wykonania tych obowiązków (np. w przypadku rozpatrywania Twojego żądania dotyczącego Twoich danych osobowych). Zakres danych zależy od tego, jakie dane są nam potrzebne do realizacji obowiązku i udowodnienia przestrzegania RODO.
Ponadto w tym przypadku opieramy się także na naszym prawnie uzasadnionym interesie, który polega na zabezpieczeniu danych koniecznych do wykazania rozliczalności.
art. 6 ust. 1 lit. c RODO, art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Zapewnienie bezpieczeństwa w Bawialni i ochrona
mienia
W naszej Bawialni stosujemy system monitoringu, aby zapewnić bezpieczeństwo naszym klientom oraz pracownikom, a także w celu ochrony mienia. Na potrzeby stosowania monitoringu przetwarzamy takie dane osobowe, jak Twój wizerunek.
Podstawą prawną przetwarzania takich danych osobowych jest nasz prawnie uzasadniony interes, jaki stanowi konieczność ochrony naszych interesów, w szczególności majątkowych.
Szczegółowe informacje na temat zasad stosowania monitoringu znajdziesz na recepcji naszej Bawialni.
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
DANE OSOBOWE OSÓB BIORĄCYCH UDZIAŁ W WYDARZENIACH ODBYWAJĄCYCH SIĘ W BAWIALNI
Cel przetwarzania
Omówienie celu przetwarzania
Podstawa prawna
Organizacja i
przeprowadzenie wydarzeń
W związku z Twoim udziałem w wydarzeniach odbywających się w Bawialni musimy przetwarzać Twoje dane osobowe na potrzeby zapewnienia Ci możliwości udziału w tych wydarzeniach. W tym celu przetwarzamy takie dane osobowe, jak imię i nazwisko, wizerunek, numer telefonu, adres e-mail. Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby uczestniczyć w organizowanych przez nas wydarzeniach.
art. 6 ust. 1 lit. b RODO, art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Obsługa reklamacji
Jeżeli składasz reklamację na zasadach opisanych w regulaminie danego wydarzenia, to przekazujesz dane osobowe zawarte w treści reklamacji, które obejmują imię i nazwisko, dane kontaktowe, przedmiot reklamacji. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by złożyć reklamację.
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO, art. 6 ust. 1 lit. b RODO
Obsługa
korespondencji
Kontaktując się z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej, w sposób naturalny przekazujesz swoje dane osobowe zawarte w treści korespondencji, w szczególności adres e-mail oraz imię i nazwisko. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by nawiązać kontakt. W tym przypadku opieramy się w tym zakresie na naszym prawnie uzasadnionym interesie polegającym na zapewnieniu możliwości kontaktu.
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Realizacja obowiązków
podatkowych i księgowych
W związku z organizacją wydarzeń w Bawialni realizujemy także rozmaite obowiązki podatkowe i księgowe. Podanie danych wymaganych prawem podatkowych jest konieczne do realizacji wskazanych obowiązków.
art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z właściwymi przepisami prawa podatkowego
Tworzenie archiwum
Na potrzeby naszej działalności możemy tworzyć archiwa: zarówno w postaci tradycyjnej, jak i cyfrowej. Do archiwów trafiają wszelkie dane osobowe, które przetwarzaliśmy w związku z Tobą, dlatego ich zakres może się różnić w zależności od tego, jakie dane do nas trafiły. W tym przypadku opieramy się w tym zakresie na naszym prawnie uzasadnionym interesie polegającym na porządkowaniu i organizowaniu nośników danych osobowych.
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Obrona, ustalenie lub dochodzenie roszczeń
Udział w wydarzeniach odbywających się w Bawialni może rodzić w przyszłości określone roszczenia po naszej lub Twojej stronie. W związku z tym jesteśmy uprawnieni do przetwarzania danych osobowych w celu obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń. W ramach tego celu możemy przetwarzać wszelkie dane osobowe, które wiążą się z danym roszczeniem, dlatego ich zakres może się różnić w zależności od tego, czego dotyczy dane roszczenie. W tym przypadku opieramy się w tym zakresie na naszym prawnie uzasadnionym interesie polegającym na ochronie naszych interesów.
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Obsługa mediów społecznościowych
Jeżeli obserwujesz nasze profile w serwisach społecznościowych lub wchodzisz w interakcję z treściami publikowanymi przez nas w mediach społecznościowych, widzimy Twoje dane, które są publicznie dostępne w Twoim profilu społecznościowym. Przetwarzamy te dane wyłącznie w obrębie danego serwisu społecznościowego i wyłącznie w celu obsługi danego serwisu społecznościowego, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes.
Korzystanie przez Ciebie z serwisów społecznościowych podlega regulaminom i politykom prywatności administratorów tych serwisów, a ci administratorzy świadczą na Twoją rzecz, w pełni samodzielnie i niezależnie od nas, usługi drogą elektroniczną.
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Działania
marketingowe i promocyjne
związane z wydarzeniami
W związku z popularyzowaniem wydarzeń odbywających się w Bawialni podejmujemy różne działania marketingowe i promocyjne, które mogą polegać w szczególności na tworzeniu materiałów na naszą stronę internetową, do mediów społecznościowych, transmitowaniu wydarzeń w czasie rzeczywistym przez internet itp. Na potrzeby podejmowanych działań możemy w szczególności przetwarzać takie dane osobowe, jak imię i nazwisko, wizerunek, pozostałe informacje dotyczące odbywającego się wydarzenia. Przetwarzamy te dane osobowe na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu, jaki w tym przypadku stanowi popularyzowanie naszych wydarzeń wśród odbiorców.
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Realizacja obowiązków związanych z
ochroną danych osobowych
Jako administrator danych osobowych jesteśmy zobowiązani do realizacji obowiązków związanych z ochroną danych osobowych. W związku z tym możemy przetwarzać Twoje dane osobowe, o ile jest to niezbędne do wykonania tych obowiązków (np. w przypadku rozpatrywania Twojego żądania dotyczącego Twoich danych osobowych). Zakres danych zależy od tego, jakie dane są nam potrzebne do realizacji obowiązku i udowodnienia przestrzegania RODO.
Ponadto w tym przypadku opieramy się także na naszym prawnie uzasadnionym interesie, który polega na zabezpieczeniu danych koniecznych do wykazania rozliczalności.
art. 6 ust. 1 lit. c RODO, art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Zapewnienie bezpieczeństwa w Bawialni i ochrona mienia
W naszej Bawialni stosujemy system monitoringu, aby zapewnić bezpieczeństwo naszym klientem oraz pracownikom, a także w celu ochrony mienia. Na potrzeby stosowania monitoringu przetwarzamy takie dane osobowe, jak Twój wizerunek.
Podstawą prawną przetwarzania takich danych osobowych jest nasz prawnie uzasadniony interes, jaki stanowi konieczność ochrony naszych interesów, w szczególności majątkowych. Szczegółowe informacje na temat zasad stosowania monitoringu znajdziesz na recepcji naszej Bawialni.
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
# 4: Jakie informacje na Twój temat posiadamy?
Zakres przetwarzanych danych opisaliśmy precyzyjnie w odniesieniu do każdego celu przetwarzania. Informacje w tym zakresie znajdują się powyżej, w punkcie 3 Polityki prywatności.
# 5: Czym są „Informacje Anonimowe”?
Korzystamy z narzędzi, które gromadzą na Twój temat szereg informacji związanych z korzystaniem z naszej strony internetowej. Chodzi w szczególności o następujące informacje:
informacje o systemie operacyjnym i przeglądarce internetowej,
przeglądane podstrony,
czas spędzony na stronie,
przejścia pomiędzy poszczególnymi podstronami,
kliknięcia w poszczególne linki,
źródło, z którego przechodzisz do strony,
przedział wieku, w którym się znajdujesz,
Twoja płeć,
Twoja przybliżona lokalizacja ograniczona do miejscowości.
Twoje zainteresowania określone na podstawie aktywności w sieci.
Informacja te określane są niniejszej Polityce prywatności jako „Informacje Anonimowe”.
Informacje Anonimowe same w sobie nie mają, w naszej ocenie, charakteru danych osobowych, ponieważ nie pozwalają nam na Twoją identyfikację oraz nie zestawiamy ich z typowymi danymi osobowymi, jakie gromadzimy na Twój temat. Niemniej jednak, biorąc pod uwagę rygorystyczne orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i podzielone zdania wśród prawników, z ostrożności, na wypadek, gdyby Informacjom Anonimowym został przypisany charakter danych osobowych, zawarliśmy w Polityce prywatności również szczegółowe wyjaśnienia w zakresie przetwarzania tych informacji.
Przetwarzanie Informacji Anonimowych pozwala na zapewnianie Ci możliwości korzystania z funkcjonalności dostępnych na stronie internetowej.
Informacje Anonimowe przetwarzane są również przez dostawców narzędzi na zasadach wynikających z ich regulaminów oraz polityk prywatności. Mogą być one wykorzystywane przez tych dostawców do świadczenia i ulepszania usług, zarządzania nimi, opracowywania nowych usług, mierzenia skuteczności reklam, ochrony przed oszustwami i nadużyciami, a także personalizowania treści i reklam wyświetlanych w poszczególnych serwisach, witrynach i aplikacjach. Szczegółowe informacje z tym związane znajdziesz w sekcji poświęconej używanym przez nas narzędziom.
# 6: Skąd mamy Twoje dane osobowe?
W większości przypadków sam je nam przekazujesz. Przykładowo dzieje się tak, gdy dokonujesz rezerwacji, przychodzisz do Bawialni, przesyłasz reklamację, kontaktujesz się za pośrednictwem poczty elektronicznej, a także korzystasz z funkcjonalności dostępnych na stronie internetowej lub w zewnętrznych serwisach (np. społecznościowych).
Ponadto część informacji na Twój temat może być automatycznie gromadzona przez narzędzia, z których korzystamy. Szczegółowe informacje na temat narzędzi zewnętrznych dostawców znajdziesz w sekcji poświęconej używanym przez nas narzędziom.
W wyjątkowych przypadkach możemy uzyskać Twoje dane osobowe także z innych źródeł, np. w sytuacji, gdy ktoś podaje nam Twoje dane w celu dokonania rezerwacji.
# 7: Czy Twoje dane są bezpieczne?
Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych osobowych. Przeanalizowaliśmy ryzyka, jakie wiążą się z poszczególnymi procesami przetwarzania Twoich danych, a następnie wdrożyliśmy odpowiednie środki bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych. Na bieżąco monitorujemy stan infrastruktury technicznej, szkolimy personel, przyglądamy się stosowanym procedurom, wprowadzamy konieczne usprawnienia.
# 8: Jak długo będziemy przechowywać Twoje dane osobowe?
Twoje dane osobowe przetwarzamy tak długo, jak to jest uzasadnione w ramach danego celu przetwarzania danych osobowych, w związku z czym okresy przetwarzania różnią się w zależności od celu. Pamiętaj, że zakończenie przetwarzania Twoich danych w ramach jednego celu niekoniecznie musi prowadzić do całkowitego usunięcia lub zniszczenia Twoich danych osobowych, ponieważ ten sam zestaw danych może być przetwarzany w ramach innego celu, przez okres dla niego wskazany. Całkowite usunięcie lub zniszczenie danych następuje w momencie, gdy zakończymy realizację wszystkich celów oraz w innych przypadkach wskazanych w RODO.
Poniżej znajdziesz opis okresów przetwarzania:
Rezerwacje i obsługa umowy – dane związane z umową są przetwarzane przez czas niezbędny do zawarcia i wykonania umowy związanej z korzystaniem z Bawialni;
Organizacja i przeprowadzenie wydarzenia odbywającego się w Bawialni – dane związane z wydarzeniami są przetwarzane przez czas niezbędny do przeprowadzenia wydarzenia, które będzie miało miejsce w Bawialni;
Reklamacje i odstąpienia od umowy – dane związane z reklamacjami i odstąpieniami od umowy są przetwarzane przez czas niezbędny do obsługi reklamacji lub odstąpienia;
Obsługa korespondencji – dane związane z obsługą korespondencji będą przetwarzane przez czas trwania korespondencji pomiędzy nami;
Obowiązki podatkowe i księgowe – dane związane z wykonywaniem obowiązków podatkowych i księgowych będą przetwarzane przez czas przewidziany w przepisach prawa podatkowego, najczęściej 5 lat od zakończenia roku podatkowego;
Archiwum – dane związane z archiwum będą przetwarzane do czasu utraty przydatności informacji, które znajdują się w archiwum;
Ustalenie, dochodzenie i obrona roszczeń – dane związane z roszczeniami będą przetwarzane do czasu przedawnienia roszczeń, przy czym okres przedawnienia roszczeń może się różnić w świetle obowiązujących przepisów prawa (np. w przypadku przedsiębiorców mogą to być 3 lata, a w przypadku konsumentów 6 lat);
Media społecznościowe – dane związane z mediami społecznościowymi będą przetwarzane do czasu, gdy zrezygnujesz z interakcji z nami w mediach społecznościowych;
Działania marketingowe i promocyjne – dane związane z działaniami marketingowymi i promocyjnymi będą przetwarzane do czasu utraty przydatności lub skutecznego wniesienia przez Ciebie sprzeciwu;
Narzędzia dodatkowe – dane związane z narzędziami dodatkowymi będą przetwarzane do czasu utraty przydatności lub skutecznego wniesienia przez Ciebie sprzeciwu;
Obowiązki związane z ochroną danych osobowych – dane związane z ochroną danych osobowych będą przetwarzane do czasu utraty przydatności, skutecznego wniesienia przez Ciebie sprzeciwu lub upływu okresu przedawnienia naszej odpowiedzialności jako administratora danych osobowych;
Zapewnienie bezpieczeństwa w Bawialni i ochrona mienia – dane związane z zapewnieniem bezpieczeństwa i ochroną mienia będą przetwarzane przez maksymalnie 3 miesiące.
W przypadku, gdy przetwarzamy Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody, możesz taką zgodę cofnąć w każdym czasie: albo poprzez swoje działanie, albo kontaktując się z nami na podane dane kontaktowe. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
# 9: Kim są odbiorcy Twoich danych osobowych?
Zaryzykujemy stwierdzenie, że współczesny biznes nie jest w stanie obejść się bez usług świadczonych przez podmioty trzecie. My również z takich usług korzystamy. Część z tych usług wiąże się z przetwarzaniem Twoich danych osobowych. Zewnętrzni usługodawcy, którzy biorą udział w przetwarzaniu Twoich danych osobowych, to:
Hostingodawca, który przechowuje dane na serwerze;
Dostawca systemu do fakturowania, w którym przechowywane są Twoje dane w celu wystawienia faktury;
Biuro rachunkowe, które przetwarza Twoje dane widoczne na fakturach;
Podmiot świadczący usługi w zakresie obsługi technicznej, który uzyskuje dostęp do danych, jeżeli prowadzone prace techniczne dotyczą obszarów, w których znajdują się dane osobowe;
Pozostali podwykonawcy, którzy uzyskują dostęp do danych, jeżeli zakres ich działań wymaga takowego dostępu.
Jeżeli zajdzie taka potrzeba, Twoje dane mogą być udostępnione radcy prawnemu lub adwokatowi związanemu tajemnicą zawodową. Potrzeba może wynikać z konieczności skorzystania z pomocy prawnej wymagającej dostępu do Twoich danych osobowych.
Twoje dane osobowe mogą być również przekazywane do urzędów skarbowych w zakresie niezbędnym do realizacji obowiązków podatkowo-rozliczeniowo-księgowych. Chodzi w szczególności o wszelkie deklaracje, raporty, sprawozdania i inne dokumenty księgowe, w których znajdują się Twoje dane osobowe.
Ponadto, w razie zaistnienia takiej konieczności, Twoje dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom, organom lub instytucjom uprawnionym do uzyskania dostępu do danych na podstawie przepisów prawa, takim jak służby policyjne, bezpieczeństwa, sądy, prokuratury.
Co więcej, gdy chodzi o Informacje Anonimowe, dostęp do nich mają dostawcy narzędzi lub wtyczek, które gromadzą Informacje Anonimowe. Dostawcy tych narzędzi są samodzielnymi administratorami danych w nich gromadzonych i mogą udostępniać te dane na zasadach określonych przez siebie we własnych regulaminach i politykach prywatności, na co nie mamy wpływu.
# 10: Czy przekazujemy Twoje dane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych?
Tak, część operacji przetwarzania Twoich danych osobowych może wiązać się z ich przekazywaniem do państw trzecich.
Przekazujemy Twoje dane osobowe do państw trzecich w związku z korzystaniem z narzędzi, które przechowują dane osobowe na serwerach zlokalizowanych w państwach trzecich, w szczególności w USA. Tak samo może dziać się w przypadku Informacji Anonimowych. Dostawcy tych narzędzi gwarantują odpowiedni poziom ochrony danych osobowych poprzez stosowne mechanizmy zgodności przewidziane przez RODO, w szczególności poprzez korzystanie ze standardowych klauzul umownych.
# 11: Czy korzystamy z profilowania? Czy podejmujemy w sposób zautomatyzowany decyzje na podstawie Twoich danych osobowych?
Nie podejmujemy wobec Ciebie decyzji opierających się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, które wywoływałyby wobec Ciebie skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Ciebie wpływały. Owszem, korzystamy z narzędzi, które mogę podejmować określone działania w zależności od informacji zebranych w ramach mechanizmów śledzących, ale uważamy, że działania te nie mają istotnego wpływu na Ciebie, ponieważ nie różnicują Twojej sytuacji jako klienta, nie wpływają na warunki umowy, jaką możesz z nami zawrzeć itp.
# 12: Jakie uprawnienia przysługują Ci w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych?
RODO przyznaje Ci następujące potencjalne uprawnienia związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
prawo do usunięcia danych (jeżeli Twoim zdaniem nie ma podstaw, abyśmy przetwarzali Twoje dane, możesz żądać, abyśmy je usunęli);
prawo do ograniczenia przetwarzania danych (możesz żądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie danych wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania uzgodnionych z Tobą działań, jeżeli w Twojej opinii mamy nieprawidłowe dane lub przetwarzamy je bezpodstawnie);
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (masz prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu; powinieneś wskazać szczególną sytuację, która Twoim zdaniem uzasadnia zaprzestanie przez nas przetwarzania objętego sprzeciwem; przestaniemy przetwarzać Twoje dane w tych celach, chyba że wykażemy, że podstawy przetwarzania przez nas danych są nadrzędne wobec Twoich praw lub też, że Twoje dane są nam niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń);
prawo do przenoszenia danych (masz prawo otrzymać od nas w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe, które dostarczyłeś nam na podstawie umowy lub Twojej zgody; możesz nam zlecić przesłanie tych danych bezpośrednio innemu podmiotowi);
prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli uprzednio taką zgodę wyraziłeś;
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (jeżeli stwierdzisz, że przetwarzamy dane niezgodnie z prawem, możesz złożyć w tej sprawie skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego).
Zasady związane z realizacją wskazanych powyżej uprawnień zostały opisane szczegółowo w art. 16–21 RODO. Zachęcamy do zapoznania się z tymi przepisami. Ze swojej strony uważamy za potrzebne wyjaśnić Ci, że wskazane powyżej uprawnienia nie są bezwzględne i nie będą przysługiwać Ci w stosunku do wszystkich czynności przetwarzania Twoich danych osobowych.
Podkreślamy, że jedno z uprawnień wskazanych powyżej przysługuje Ci zawsze: jeżeli uznasz, że przy przetwarzaniu Twoich danych osobowych dopuściliśmy się naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych, masz możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
# 13: Czy korzystamy z cookies i czym one właściwie są?
Nasza strona internetowa, podobnie jak niemal wszystkie inne strony internetowe, wykorzystuje pliki cookies. Cookies to niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (np. komputerze, tablecie, smartfonie), które mogą być odczytywane przez nasz system teleinformatyczny (cookies własne) lub systemy teleinformatyczne podmiotów trzecich (cookies podmiotów trzecich). W plikach cookies mogą być zapisywane i przechowywane określone informacje, do których następnie systemy teleinformatyczne mogą uzyskiwać dostęp w określonych celach.
Niektóre używane przez nas cookies są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki internetowej, tzn. po jej zamknięciu (tzw. cookies sesyjne). Inne cookies są zachowywane na Twoim urządzeniu końcowym i umożliwiają rozpoznanie Twojej przeglądarki przy kolejnym wejściu na stronę (trwałe cookies).
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies jako takich, możesz zapoznać się np. z tym materiałem.
# 14: Na jakiej podstawie korzystamy z plików cookies?
Z plików cookies korzystamy na podstawie Twojej zgody, za wyjątkiem sytuacji, gdy pliki cookies są niezbędne do prawidłowego świadczenia na Twoją rzecz usługi drogą elektroniczną.
Pliki cookies, które nie są niezbędne do prawidłowego świadczenia usługi drogą elektroniczną, pozostają zablokowane do czasu wyrażenia przez Ciebie zgody na korzystanie z plików cookies. Podczas Twojej pierwszej wizyty na stronie wyświetlamy Ci komunikat z pytaniem o Twoją zgodę wraz z możliwością zarządzania plikami cookies, tj. zdecydowania, na które pliki cookies się godzisz, a które chcesz blokować.
# 15: Czy możesz wyłączyć pliki cookies?
Tak, możesz zarządzać ustawieniami plików cookies w ramach swojej przeglądarki internetowej. Możesz blokować wszystkie lub wybrane pliki cookies. Możesz również blokować pliki cookies konkretnych witryn. W każdej chwili możesz również usunąć zapisane wcześniej pliki cookies oraz inne dane witryn i wtyczek.
Przeglądarki internetowe oferują również możliwość korzystania z trybu incognito. Możesz z niego skorzystać, jeśli nie chcesz, by informacje o odwiedzonych stronach i pobranych plikach zostały zapisane w historii przeglądania i pobierania. Pliki cookies utworzone w trybie incognito są usuwane w momencie zamknięcia wszystkich okien tego trybu.
Dostępne są również wtyczki do przeglądarek umożliwiające kontrolę nad plikami cookies, takie jak np. Ghostery. Opcję kontroli nad plikami cookies może zapewniać również dodatkowe oprogramowanie, w szczególności pakiety antywirusowe itp.
Pamiętaj, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może uniemożliwiać używanie części funkcji dostępnych na naszej stronie internetowej oraz powodować trudności w korzystaniu ze strony, jak również z wielu innych stron internetowych, które stosują cookies. Przykładowo, jeżeli zablokujesz pliki cookies wtyczek serwisów społecznościowych, przyciski, widgety oraz funkcje społecznościowe zaimplementowane na mojej stronie mogą być dla Ciebie niedostępne.
# 16: W jakich celach korzystamy z plików cookies własnych?
Pliki cookies własne wykorzystywane są do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania poszczególnych mechanizmów strony, takich jak np. prawidłowe przesyłanie formularzy widocznych na stronie itp.
W plikach cookies własnych przechowywana jest również informacja o zdefiniowanych przez Ciebie ustawieniach cookies dokonanych z poziomu mechanizmu do zarządzania plikami cookies.
# 17: Jakie pliki cookies podmiotów trzecich są wykorzystywane?
Wykaz narzędzi, które wymagają używania cookies, oraz opis wykorzystywanych cookies znajdziesz w Załączniku do niniejszej Polityki prywatności.
# 18: Czy śledzimy Twoje zachowania podejmowane w ramach naszej strony internetowej?
Tak, korzystamy z narzędzi zewnętrznych dostawców, które wiążą się z gromadzeniem informacji na temat Twoich aktywności na naszej stronie. Narzędzia te zostały szczegółowo opisane w załączniku do niniejszej Polityki prywatności.
# 19: W jaki sposób możesz zarządzać swoją prywatnością?
Odpowiedź na to pytanie znajduje się w wielu miejscach niniejszej Polityki prywatności przy okazji opisywania poszczególnych narzędzi, reklamy behawioralnej, zgody na cookies itp. Niemniej jednak, dla Twojej wygody zebraliśmy jeszcze raz te informacji w jednym miejscu. Poniżej znajdziesz listę możliwości zarządzania swoją prywatnością.
ustawienia cookies w ramach przeglądarki internetowej;
wtyczki do przeglądarek wspierające zarządzanie plikami cookies np. Ghostery;
dodatkowe oprogramowanie zarządzające plikami cookies;
tryb incognito w przeglądarce internetowej;
ustawienia reklamy behawioralnej, np. youronlinechoices.com;
mechanizm zarządzania plikami cookies z poziomu naszej strony;
# 20: Czy jest jeszcze coś, o czym powinieneś wiedzieć?
Jak widzisz, tematyka przetwarzania danych osobowych, wykorzystywania plików cookies i zarządzania ogólnie pojętą prywatnością jest dość skomplikowana. Dołożyliśmy wszelkich starań by niniejszy dokument dostarczył Ci jak najdalej idącej wiedzy w ważnych dla Ciebie kwestiach. Jeżeli cokolwiek jest dla Ciebie niejasne, chcesz dowiedzieć się więcej lub po prostu porozmawiać o Twojej prywatności, napisz do nas na adres kontakt@huhu-bawialnia.pl.
# 21: Czy ta Polityka prywatności może podlegać zmianom?
Tak, możemy modyfikować tę Politykę prywatności, w szczególności ze względu na zmiany technologiczne oraz zmiany przepisów prawa. Jeżeli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem, o każdej zmianie Polityki prywatności otrzymasz wiadomość. Ponadto wszystkie archiwalne wersje Polityki prywatności podlinkowane są poniżej.
Załącznik do Polityki prywatności
WYKAZ NARZĘDZI WYKORZYSTUJĄCYCH PLIKI COOKIES
Nazwa narzędzia |
Opis działania oraz plików cookies |
Facebook Connect i inne wtyczki społecznościowe |
Na naszej stronie internetowej używane są wtyczki, przyciski i inne narzędzia społecznościowe, zwane dalej łącznie „wtyczkami”, udostępniane przez serwisy społecznościowe takie jak Facebook czy Instagram. Wyświetlając stronę internetową zawierającą wtyczkę danego serwisu społecznościowego, Twoja przeglądarka przesyła do administratora tego serwisu społecznościowego informację o odwiedzinach. Ponieważ wtyczka jest fragmentem serwisu społecznościowego wbudowanym w naszą stronę, przeglądarka wysyła informację o żądaniu pobrania zawartości danego serwisu społecznościowego na naszą stronę. Wtyczki gromadzą pewne informacje na Twój temat, takie jak identyfikator użytkownika, odwiedzana witryna, data i godzina oraz inne informacje dotyczące przeglądarki internetowej. Administratorzy serwisów społecznościowych wykorzystują część tych informacji, aby personalizować warunki oglądania naszej strony. Na przykład, gdy odwiedzasz stronę z przyciskiem „Lubię to”, administrator serwisu społecznościowego potrzebuje informacji, kim jesteś, aby pokazać Ci, którzy z Twoich znajomych również lubią naszą stronę. Informacje gromadzone przez wtyczki mogą być również wykorzystywane przez administratorów serwisów społecznościowych w ich własnych celach, takich jak np. doskonalenie własnych produktów, tworzenie profili użytkowników, analiza i optymalizacja własnych działań, targetowanie reklam. Nie mamy realnego wpływu na to, w jaki sposób informacje gromadzone przez wtyczki są następnie wykorzystywane przez administratorów serwisów społecznościowych. Szczegółów w tym zakresie możesz szukać w regulaminach i politykach prywatności poszczególnych serwisów społecznościowych. Wtyczki serwisów społecznościowych gromadzą i przekazują informacje do administratorów tych serwisów nawet wtedy, gdy przeglądasz naszą stronę nie będąc zalogowanym do swojego konta w serwisie społecznościowym. Wtedy jednak przeglądarka wysyła bardziej ograniczony zestaw informacji. Jeśli zalogowałeś się do jednego z serwisów społecznościowych, to administrator serwisu będzie mógł bezpośrednio przyporządkować wizytę na naszej stronie do Twojego profilu w danym serwisie społecznościowym. Jeśli nie chcesz, aby serwisy społecznościowe przyporządkowywały dane zebrane w trakcie odwiedzin na naszej stronie internetowej bezpośrednio Twojemu profilowi w danym serwisie, to przed wizytą na naszej stronie musisz się wylogować z tego serwisu. Możesz również całkowicie uniemożliwić załadowanie na stronie wtyczek stosując odpowiednie rozszerzenia dla Twojej przeglądarki, np. blokowanie skryptów. Ponadto korzystanie z niektórych wtyczek może wiązać się z publikowaniem określonych informacji w ramach Twoich profili społecznościowych. Przykładowo informacje o kliknięciach w przycisk „Lubię to” mogą być dostępne na Twojej osi czasu na Facebooku. Oczywiście, jeżeli udostępniasz jakieś treści w swoich social media z wykorzystaniem wtyczek osadzonych na mojej stronie, to udostępnienie to w sposób naturalny będzie |
|
widoczne w Twoim profilu. Jeżeli chodzi o szczegóły związane z przetwarzaniem przez administratorów serwisów społecznościowych informacji gromadzonych przez wtyczki, w szczególności o cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalsze przetwarzanie i wykorzystanie przez administratorów, jak również możliwość kontaktu oraz Twoje prawa w tym zakresie i możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę Twojej prywatności, wszystko znajdziesz w politykach prywatności poszczególnych usługodawców:
|
Facebook Custom Audiences |
W ramach systemu reklam Facebook Ads zapewnianego przez Facebook Inc., 1601 S. California Ave., Palo Alto, CA 94304, USA, korzystamy z funkcji Niestandardowych Grup Odbiorców w celu kierowania do określonych grup użytkowników targetowanych przekazów reklamowych. W celu kierowania do Ciebie reklam spersonalizowanych pod kątem Twoich zachowań na naszej stronie zaimplementowaliśmy w ramach strony Pixel Facebooka, który w sposób automatyczny gromadzi informacje o Twoim korzystaniu z witryny. Zgromadzone w ten sposób informacje są najczęściej przekazywane do serwerów Facebooka, która mogą znajdować się na całym świecie, w szczególności w Stanach Zjednoczonych Ameryki (USA). Informacje zbierane w ramach Pixela Facebooka są anonimowe, tj. nie pozwalają nam na Twoją identyfikację. W zależności od Twojej aktywności na naszej stronie możesz trafić do określonej grupy odbiorców, ale w żaden sposób nie identyfikujemy poszczególnych osób należących do tych grup. Pixel Facebooka może śledzić i odnotowywać m.in. następujące Twoje zachowania:
Informujemy Cię jednak, że Facebook może łączyć zbierane informacje z innymi informacjami o Tobie zebranymi w ramach korzystania przez Ciebie z serwisu Facebook i wykorzystywać dla swoich własnych celów, w tym marketingowych. Takie działania Facebooka nie są już zależne od nas, a informacji o nich możesz szukać bezpośrednio w polityce prywatności Facebooka. Z poziomu swojego konta na Facebooku możesz również zarządzać swoimi ustawieniami prywatności. Tutaj znajdziesz przydatne informacje w tym zakresie. |
YouTube |
Na naszych stronach osadzane są widgety YouTube pozwalające Ci odtwarzać nagrania dostępne w serwisie YouTube bezpośrednio z naszych stron. Serwis YouTube obsługiwany jest przez Google LLC. Wideo osadzane są na stronie w trybie ochrony prywatności. Bazując na informacjach udostępnianych przez YouTube, oznacza to, że żadne pliki cookies nie są zapisywane na Twoim urządzeniu ani Google nie gromadzi jakichkolwiek informacji na Twój temat, dopóki nie odtworzysz nagrania. Gdy odtwarzasz nagranie, YouTube zapisuje na Twoim urządzeniu pliki cookies i otrzymuje informacje, że odtworzyłeś nagranie z poziomu określonej strony internetowej, nawet jeśli nie posiadasz konta Google czy nie jesteś akurat zalogowany. Jeśli zalogowałeś się do konta Google, to usługodawca ten będzie mógł bezpośrednio przyporządkować wizytę na naszej stronie do Twojego konta. Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystania przez Google, jak również możliwość kontaktu oraz Twoje prawa w tym zakresie i możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę Twojej prywatności zostały opisane w polityce prywatności Google. Jeśli nie chcesz, aby Google przyporządkowywał dane zebrane w trakcie odtwarzania wideo bezpośrednio Twojemu profilowi, przed odtworzeniem wideo musisz się wylogować ze swojego konta. Możesz również całkowicie uniemożliwić załadowanie na stronie wtyczek stosując odpowiednie rozszerzenia dla Twojej przeglądarki, np. blokowanie skryptów. Informacje gromadzone w ramach plików cookies związanych z osadzonymi na naszych stronach filmami z serwisu YouTube wykorzystywane są przez Google w celu zapewnienia prawidłowego i bezpiecznego funkcjonowania widgetu, analizy i optymalizacji w zakresie świadczonych przez YouTube usług, jak również w celach personalizacji i reklamy. Pamiętaj, że odtwarzając nagrania dostępne w serwisie YouTube, korzystasz z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Google LLC. Google LLC jest samodzielnym, niezależnym od nas podmiotem świadczącym na Twoją rzecz usługi drogą elektroniczną. Szczegółów w zakresie zasad korzystania z YouTube, w tym ochrony prywatności, możesz szukać w dokumentach udostępnianych bezpośrednio przez YouTube:
|